Ocolesc aripa, dau să urc, curentul de aer îmi zboară șapca. Cobor și o recuperez, urc cu ciupica în mînă ca țăranii ardeleni la curtea lui Franz Josef, instructorul mă ia la rost:
- Ce căutai în față lîngă elice?
- Păi am vrut să mă vedeți c-am venit, zic eu. V-am văzut în stînga și n-am știut ce planuri aveți.
Azi a fost cam morocănos, adică mai mult ca de obicei și nu din cauza mea, că n-a strigat și înjurat nici cînd am ratat o apropiere finală. Am făcut toate exercițiile invers, pe pista 05 adică, ceea ce m-a cam dezorientat.
- Vezi, atîta numa’ am făcut, că am schimbat direcția turului și deja nu mai știi ce faci, îmi spune. Tre’ să te înveți să ignori schimbările astea. Totul e exact la fel, numai reperele se schimbă!
Am făcut 3-4 tururi de pistă și cîteva limite, în timpul zborului tehnic al AN-2. Lista boacănelor mai semnificative:
- am raportat turnului înălțime în loc de altitudine (diferența e de 300 de metri!);
- am uitat, pentru prima dată de cînd zbor, să calez altimetrele la decolare;
- am ratat o apropiere finală, venind mult prea sus la aterizare, pentru că m-am temut să reduc suficient turația.
La capitolul fapte bune însă, decolările îmi ies oarecum acceptabil, și azi am comandat faza finală a unei aterizări nu chiar nereușită.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Tu ce zici?