Raid la Bistrița cu un Ikarus de vînzare

Chiar mi-era dor de raiduri, și uite că mi s-a împlinit dorința. Instructorul meu ajută la pregătirea unui miting aviatic la Bistrița în weekend-ul următor, și pentru asta și-a dus acolo celălalt avion, YR-5071, un Ikarus C22.

Raidul a fost foarte frumos. A fost prima dată cînd am zburat cu Ikarus C22 și mi-a plăcut.

Primul lucru pe care-l remarci la C22 e vizibilitatea extraordinară. Cabina are uși complet transparente și un parbriz generos, aripa e sus, și tot sus se află și motorul cu elicea. Astfel vizibilitatea e optimă în aproape orice direcție; din privința asta e ca în elicopter.



C22 zboară mai încet, dar cu 95 km/h am făcut 56 de minute de la Tg. Mureș la frumosul aerodrom privat din Bistrița.



Aparatul are comenzi ceva mai simple, dar necesită o anumită obișnuință. Fiecare comandă de schimbare a direcției cu manșa trebuie însoțită de apăsarea corespunzătoare pe un palonier, iar zburînd ceva mai încet, efectul comenzilor poate părea ceva mai întîrziat. Totuși, odată obișnuința formată, zborul cu C22 e cît se poate de relaxant și de plăcut. Sper să mai am ocazia să zbor cu el.



Pe de altă parte s-ar putea să n-o mai am, pentru că instructorul meu îl vinde. Pe această cale vă invit -- din partea dînsului -- să zburați cu Ikarus C22 între 17 și 19 iulie 2010 la mitingul de la Bistrița, sau oricînd după aceea, la aerodromul din Tg. Mureș. Zburînd cu el veți înțelege de ce mulți piloți începători au făcut o mare pasiune pentru acest model. Instructorul meu îl consideră ideal pentru zborul de agrement iar după raidul făcut tind să-i dau dreptate.

Celula lui YR-5071 are 750 de ore, însă motorul are doar 103, după o revizie (RK) efectuată cu piese originale din Germania, de la Franz Rotax. Avionul a trecut verificarea tehnică în 5 mai 2010, verificare valabilă timp de 2 ani.



Principala atracție pentru a-l cumpăra însă reprezintă economia pe care o veți face cu școala de zbor. Cumpărați-l și recuperați o treime din prețul său, plătind numai orele instructorului, nu și orele aparatului. Astfel, cu o investiție destul de mică, veți avea bucuria zborului recreațional cu aparat care poate și mai mult, căci a trecut Carpații, la 2000 de metri.



Instructorul meu, dl. Ioan Mateiu, poate fi contactat prin email pentru orice alte detalii, la adresa ioanmateiu15@gmail.com.

13 comentarii:

Mihai Grecea spunea...

Bine ai revenit pe blog. Credeam ca ai renuntat la scris si la scoala. Cat mai ai? Ai iesit la simpla?

Anonim spunea...

Salut Mihai! Felicitări și ție -- cu întîrziere -- pentru raidul în Danemarca.

N-am renunțat nici la una, nici la alta. Dar n-am mai reușit să zbor din banalul motiv financiar. Sper însă să recuperez în curînd și să ies la simplă.

Ce părere ai de C22?

Anonim spunea...

Bine ca ai revenit pe blog.Stii mai multe detalii despre mitingul de la Bistrita?Noi am vrea sa venim sambata de la Iasi cu avioanele dar nu stim cu cine sa luam legatura pentru mai multe detalii.Multumesc

Anonim spunea...

Salut!

Nu am niciun număr de contact, dar aici (http://www.bistriteanul.ro/articol.php?id=1279010809516) apare un număr de telefon și puteți încerca acolo.

Un alt capăt de ață ar fi Primăria din Bistrița, la 0263 224 706.

Succes, drum bun și cer senin!

Mihai Grecea spunea...

Nu am zburat niciodata cu ULM si nu pot sa am nici o parere despre C22. Pot sa-ti spun ca nu prea imi prezinta incredere, insa :)

Exista ULM-uri mai apetisante pentru mine. Bunaoara CTSW. Sau FK 12 :)

Acum, serios vorbind, solutia constructiva a lui C22 nu-mi da prea mare incredere in avionas...

Anonim spunea...

Mulțam Mihai,

Exact aceeași impresie am avut-o și eu, pînă am zburat prima dată cu el. Cînd îl vezi te cam gîndești la Aurel Vlaicu, dar de sus impresia e cu totul alta.

Și oricum, vorbim de un avion de agrement, cu care să-ți mai potolești în weekend dorul de norișori, nu de un bombardier multirol :)

Anonim spunea...

eu am zburat cu c22 de multe ori si vreau sa spun ca e foarte stabil si usor de condus pe vreme frumoasa si fara vant

Anonim spunea...

Eu am zburat cu cele doua IKARUS C-22 al D-lui Mateiu si al D-lui Luca sunt avioane bunicele. Am pilotat ambele avioane dar cand zbori cu avioane mai performate "Festival,Sting2000,CTsw,SportStar sau celebul CESSNA 152 sau 172" atunci se cam schimba parerea despre IKARUS C-22. Totusi cu aceste avioane sa inceput zborul ULM in Germania. Sunt OK. :))

Dan Corneanu spunea...

Imi spuneti si mie va rog ce inseamna "revizie (RK)" ?

Alex Deva spunea...

RK înseamnă "revizie capitală", pentru că, desigur, "kapitală" sună mai mișto.

Este o revizie periodică obligatorie. Din cîte înțeleg, un fel de ITP :)

Adrian B. spunea...

Reparatiile capitale sunt obligatorii si se fac la intervalele stabilite de producator. La motoare (Rotax 912, cel mai des intalnit pe ULM) se fac la 1500 sau 2000 de ore, la celula mai rar. La RK se schimba o gramada de piese, fata de reviziile uzuale de 100 de ore cand se schimba ulei, filtre, bujii. O reparatie capitala la un Rotax e vreo 5000 de euro, un motor nou fiind vreo 14.000 de euro; dupa fiecare RK motorul mai merge inca 2.000 de ore pana la urmatoarea si tot asa.

Adrian Sociu spunea...

Eu am zburat mai multe avioane si cateva ULM , detin un Ikarus C22-B cu motor Rotax 912 si am restaurat un altul de acealasi tip cu Rotax 582. Este un ULM foarte sigur si cuminte. Solutia constructiva e foarte simpla si reusita Mihai Grecea , pana prin 2007 a fost cel mai bine vandut ULM in Germania iar daca cauti accidente cu acest ULM nu vei gasi decat 1-2 din eroare de pilotaj. Pot sa spun ca am zburat si pe vant puternic si m-am simtit mai bine in Ikarus decat in CT. CT-ul are aripa foarte rigida si simti toate turbulentele, aripa la C22 este mai flexibila si amortizeaza mult din turbulente. In zbor se comporta foarte bine, nu vei reusi sa angajezi pe o aripa acest avion, nu vei intra niciodata in vrie cu el , nu iti va face surprize neplacute. Daca vrei sa zbori doar pentru agrement e ideal. Eu zbor la Sibiu si fac destul de des cresta Fagarasului, urc foarte usor si repede la 3182 m :) Daca vrei sa zbori la distanta atunci cauti altceva, viteza de croaziera e undeva intre 90-100 cu Rotax 912 la doua locuri. Un C22 nou costa cc 30.000 € ,( nu se mai fabrica din 2008 cred) un CT nou peste 65.000 €.

Adrian B. spunea...

Din păcate ieri s-a prăbușit :(

Trimiteți un comentariu

Tu ce zici?

 

© Copyright Hai la zbor! . All Rights Reserved.

Initial design by TemplateWorld

Blogger Template created by Deluxe Templates