Miting aviatic la Ghindari




Cei de la micul aeroclub din Ghindari au organizat azi un la fel de mic miting aviatic, la care am ajuns și eu, cu mașina personală; la fel și alți doi elevi ai aceluiași instructor.

Avioanele s-au strîns pe la 10 dimineața, iar 5044 a ajuns printre ultimele, asta pentru că a zburat în formație cu 5071, un Ikarus C22 care și-a tras nasul bătrînește vreo juma' de oră pe drum în timp ce Festivalul făcea ture în jurul lui ca un vultur în expectativă. (Viteza de croazieră la C22 e doar vreo 90 km/h, în timp ce Festivalul "aleargă" la vreo 140-160.)



Attila Goger -- "coada" celebrilor Hawks of Romania -- ne-a lăsat cu gurile căscate demonstrînd că nu e nevoie de o Extra ca să dansezi pe cer. Doar un deltaplanist cu motor a produs aceeași admirație în rîndurile spectatorilor.



Apoi, cum șoseaua e foarte aproape de pistă, trecătorii opreau mașinile și erau încîntați să afle că pot da o tură cu unul din avioanele prezente contra unei sume nu prea mari. Pentru cîțiva, prima șansă de a zbura în viață a însemnat trecerea întîmplătoare cu mașina pe drumul ce vine de la Sovata...

Am avut modestul rol de a da "liber" la elice pentru cîteva astfel de zboruri, apoi am făcut la rîndul meu 3 tururi de pistă, care însă nu mi-au ieșit prea strălucit. Pista de la Ghindari are o mică "dîlmă" pe la mijloc, astfel că la a doua aterizare, căutînd să țin roata din bot cît mai mult în aer, am simțit rușinea de a freca solul cu coada cînd am trecut peste denivelarea respectivă. Și nu știu pentru ce motiv m-am cam contrazis cu avionul pe motive de zbor orizontal.

Totuși, am strîns 25 de minute în condiții de trafic destul de intens și pe un aerodrom străin...

1 comentarii:

Anonim spunea...

daca eram si eu cu un avion de viteza nu trebuia sa faca ture in jurul meu cu 5044 da r toate zborurile sint frumoase

Trimiteți un comentariu

Tu ce zici?

 

© Copyright Hai la zbor! . All Rights Reserved.

Initial design by TemplateWorld

Blogger Template created by Deluxe Templates