Secret

- Da’ cum l-ați putut ateriza în contrapantă?! întreb eu uluit. Cum ați făcut?

- Cu ochii și mîinile, îmi zice el.

Cu ceva vreme în urmă instructorului meu i s-a stricat motorul în aer (cu un alt avion) în timp ce era deasupra unor dealuri. Nici urmă de teren de aterizare. A aterizat la deal, pe o pantă foarte înclinată -- singura disponibilă -- cu atîta măiestrie încît nu numai că mai trăiește, dar nu au pățit absolut nimic, nici dînsul, nici aparatul. Cum se poate ateriza zburînd în sus, nu pot pricepe; de fapt nici măcar cum a frînat la oprire nu mi-e clar deloc.

Azi am avut noroc de vreme excelentă, chiar înainte să vină căldurile cele mari, cu foarte puțin vînt. Am făcut cîteva ture de pistă. La penultima, instructorul îmi zice:

- Hai să mai facem una, să-ți iasă, să te lauzi și tu pe-acasă...

De-acum fac decolările mai mult singur. Sînt convins că de la sol avionul ridicat de mine aduce mult cu o barză beată, dar cel puțin mă simt mai stăpîn pe mine și sper ca după încă vreo cîteva decolări să pedalez în dreapta numai atît cît trebuie și atunci cînd trebuie. Azi de fericire că mi-a ieșit palierul am uitat de mine la cîțiva metri de sol, în timp ce viteza trecea de 120 și salcia rămînea în urmă; ar fi trebuit să încep urcarea ca să transform cît mai repede viteza în altitudine, mai cu seamă la turația încă maximă a motorului...

Abia la ultima aterizare am frînat destul de puternic ca să fie satisfăcut instructorul. Mereu mi-e teamă să nu frînez mult prea tare și cumva să-l pun în bot, dar trebuie să scap de ideea asta și să mă proptesc progresiv dar cu nădejde în frîne imediat ce roata din față se lipește de sol.

- Păcat de vremea asta frumoasă, zic după ultimul tur, cînd rulam spre hangar. Că nu-mi prea ies tururile.

- Păi nici nu tre’ să-ți iasă, mă surprinde el. Ai răbdare! Turul de pistă implică o grămadă de manevre complicate. Le luăm pe toate pe rînd și cînd le stăpînești pe toate, întregul o să se rezolve de la sine...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Tu ce zici?

 

© Copyright Hai la zbor! . All Rights Reserved.

Initial design by TemplateWorld

Blogger Template created by Deluxe Templates